• Travel: mas, silahkan lo ini harganya lagi spesial rate semua. Selama travel fair.
  • Gue: yah promo semua? Gak ada yg harga normal aja? Gak biasa beli tiket promo (makasih udah dipanggil mas)

"Shape" a short film that shows us how important design is, in our life.

99percentinvisible:

Shape” is a short film to get people thinking about how the world is made around them and where design fits in.

You may not have heard of Jonathan Hoefler or Tobias Frere-Jones but you’ve seen their work. Before their recent split, they collectively ran the most successful and well respected type design studio in the world, creating fonts used by everyone from the Wall Street Journal to the President of the United States.

Font Men, gives a peek behind the curtain into the world of Jonathan and Tobias. Tracking the history of their personal trajectories, sharing the forces that brought them together and giving an exclusive look at the successful empire they built together.

P1100355 on Flickr.

Lately, my life is about cycling and sneakers.

Facebook, Twitter, Foursquare, Path, Instagram, Vine, LinkedIn, messenger apps, and hundreds of social media platform.

Do we need all of them? When the fact is they are more demanding than your possessive spouse.

Do they make our life easier? Now you think the other way.

I signed off from few of my accounts. I’d rather do birdwatching, stargazing, ride my bike or clip my nails, rather than talk about it online.

Pick out the best accounts that help you the most in 

In the end, this is just a midnight rant. 

[BREAKING NEWS] Caleg Paling Bersih.

Karena bentar lagi nyoblos, sekarang adalah saat yang tepat untuk kepo-in caleg daerah pilih kita. Buat gue pribadi sih, gak ada alasan pas untuk gak nyoblos atau golput. Sayang aja kalo punya hak dibuang gitu aja, kecuali hak sepatu ya. 

Diajakin malesbanget.com bikin video buat ayovote.com. Berperan sebagai Andi Rachmadi, seorang caleg yang mengusung slogan “caleg paling bersih”.

Lain kali gue cerita tentang Golput deh.

My first duathlon. 3K run + 20K bike + 3K run experience, that lasted 1 hour 47 minutes. So I could crossed out “duathlon” off my bucket list.

I set the personal record, crush it next year?

Happy #airmaxday

PIAS Cycles is supporting SuperStreetSprint!

PIAS Cycles is supporting SuperStreetSprint!

Indonesia Critical Mass 03.2014 #ICM0314 #wearerhetraffic

Bangi Kopitiam, Sabang.

Ragusa. The oldest ice cream shop in Jakarta.

Dad’s stash #socksgame

Ada waktunya kita yang tinggal di Jakarta, “kaget” kejebak macet. Terus terlambat appointment.

"Macet. Jakarta trafficnya unpredictable"

Stop. Bukannya Jakarta itu justru bisa ditebak ya? Sangat predictable. Semua tau Senin dan Jumat itu udah pasti macet, kita tau hari Selasa udah mulai seperti hari Senin.

Jumat + pulang kantor + hujan = apokalips.

Alasan “macet” udah gak relevan. Macet itu hal paling bisa diprediksi dari Jakarta.

Berhenti bikin janji lebih dari cukup di hari yang sama. Mulai berangkat lebih cepet. Mulai cari solusi kalo memang gak kuat sama macetnya Jakarta. Be on time…better ye, be BEFORE time. Gak gampang, asli, pasti sulit, tapi bisa.

Stop saying “Jakarta’s traffic is unpredictable”, start saying “Jakarta’s traffic is so predictable”.

5 or more meetings in a day? Cant it be done over email or skype? C’mon. Here’s to those who live in the traffic and those who have found the solutions that suit them.